English4Education
نورت المنتدى يلا سجل دخولك بسرعة وشارك فى منتدى احلى دفعة واحلى شباب.......

اساتذة اللغة الانجليزية يجتمعون فى منتدى واحد تحت شعار

english4education

نحبكم جميعا فى الله ....
English4Education
نورت المنتدى يلا سجل دخولك بسرعة وشارك فى منتدى احلى دفعة واحلى شباب.......

اساتذة اللغة الانجليزية يجتمعون فى منتدى واحد تحت شعار

english4education

نحبكم جميعا فى الله ....
English4Education
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ملتقى احلى دفعة لكلية التربية -- قسم اللغة الانجليزية 2008

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

راقي باخلاقي

كاتب الموضوعرسالة
النسر المصرى
مراقب عام المنتديات
مراقب عام المنتديات
النسر المصرى

العمل/الترفيه : مدرس لغة انجليزية
المزاج : chaos

راقي باخلاقي Empty
مُساهمةموضوع: راقي باخلاقي   راقي باخلاقي I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 04, 2009 9:53 pm

راقي باخلاقي 15rg1

في الزمن بتاعنا دا الي الناس فيه بقت تبعد عن الدين والسنه النبويه الشريفه ونسيو تعاليم الرسول لازم نعمل حاجه مش لازم نسمح لاعداء الاسلام انهم يبعدونا عن سنتنا علشان كده انا بدعيكو اننا نرقي باخلاقنا في المنتديات والشاتات مش معني انك علي شات محدش يعرف شخصيتك فيه انك تتكلم بكلام غير مقبول لا يا خي في الله لازم تعرف ان ربنا مضطلع عليك ويا ريت تتقي الله في كل كلمه بتقولها علشان تحظي برضا الله ورسوله
راقي باخلاقي 15rg1

انا بدعيك تحط قرانك وسنت نبيك قدامك وانت بتتكلم مع الناس لازم قبل ما تخرج الكلمه تشوف هترضي ربنا ولا هتغضبه عليك انا بدعيك لاحياء سنت رسولك راقي باخلاقي 15rg1

وتثبت للعالم كله ولاعداء الاسلام والمسلمين ان المسلمين لسه موجودين هنا واقوي من الاول ومش هنضيع تعب رسولنا ولا هنضيع سنته الي عاش عمره يحار ب و يجاهد علشان توصلنا وهنطبق السنه دي وهنحييها وسنة محمد مش هتضيع لاخر نفس هيخرج من المسلمين

راقي باخلاقي 15rg1

لازم نحيي سنت رسولنا انا بيصعب عليا الاسلام لما اشوف الشباب الي بيدخلو الشات يقولو كلام غير مقبول اخلاقيا ولا دينيا ويهربو وللاسف في منهم مسلمين
هي دي اخلاقنا يا شباب المسلمين هو دا الي دعا ليه رسولنا

وكما نالبنات بتعرضو لشتيمه والفاظ خادشه للحياء في الشات ليه دا كله علشان بعدنا عن سنة الرسول الحبيب الي امرنا وقال (استوصو بالنساء خيرا _ واستوصو بالضعيفين المراه واليتيم )

يا ريت يا شباب المسلمين تسيرو علي نهج رسولنا الحبيب وما تخلوش اعداء الاسلام ينتصرو علينا ويشوهو صورت الاسلام لازم نقف ايد وحده ونحاول نرقي باخلاقنا
راقي باخلاقي 15rg1

انت لما بترقي باخلاقك وتطبق تعاليم الاسلام بتدي لاصحاب الديانات الاخري انطباع حلو عن الاسلام وسماحته وتعاليمه الرحيمه بينا ممكن باخلاقك الراقيه تحببهم في اسلامنا ويدخلو فيه

فانا ا من هنا باعلن انطلاق حملة راقي باخلاقي ويا ريت كل المنتديات تشاركنا في الحمله دي وننشرها في عالم النت ونحاول معا نحيي سنة نبي الله محمد صلي الله عليه وسلم
راقي باخلاقي 15rg1

وانا هاديكو مثل علي ان الاسلام دين يثير فضول الكثير من الناس انا مجموعهمن الناس ذهبت لتستنصر وهي انها تعتنق الدين المسيحي وبعد اتمام الاجراءات قام اخواننا المسيحيين باعداد حفل لهم وقالو لهم بهذه المناسبه نريد ان نحقق لكم امنيه فقالو جمعا وفي صوت واحد

(حج حج مكه مكه )

وهذا في وسط اندهاش الحضور دا دليل علي ان الدين الاسلامي دين محبب لجميع القلوب واحنا بدورنا كمسلمين لازم نساعد في رقي الدين دا

ودا مش هيحصل الا لما نحيي سنة الرسول صلي الله عليه وسلم ونرتقي ياخلاقنا

فهيا معنا انرتقي باخلاقنا

راقي باخلاقي 15rg1
منقول للامانة

راقي باخلاقي
صفحة 1 من اصل 1